Welkom op de website van Huisartsen Kadoelerbreek

De praktijk van dhr. J.H.Berendse, mw. M.R.Kinders en mw. A.Willems.

Hier vindt u informatie over onze praktijk, de bereikbaarheid,  onze medewerkers en de diensten die wij bieden.

 

Praktijkregels

Onze spreekuren gaan uitsluitend op afspraak.

U kunt telefonisch een afspraak maken op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.
Het aanvragen van huisbezoeken kan ook telefonisch tussen 08.00 en 11.00 uur.

Tussen 12.45 en 13.15 uur is de praktijk alleen bereikbaar voor spoedgevallen.

Vanaf 13:15 uur is de praktijk alleen bereikbaar middels een terugbelverzoek. Heeft u een klacht en twijfelt u of u hiermee kan wachten tot de volgende werkdag of is het een spoedgeval? Dan mag u altijd de spoedlijn bellen.

Artsenkeuze
In onze praktijk bent u ingeschreven op de praktijk en heeft u dus geen vaste huisarts. Alle artsen werken parttime. Mocht u de voorkeur hebben voor één van de artsen kan het dus voorkomen dat die arts op de door u gekozen dag niet aanwezig is. Het is belangrijk dat u voor controle van een eerder probleem als mogelijk terugkomt bij de arts die u eerder zag.

Wat als u niet op uw afspraak verschijnt
Het komt met enige regelmaat voor dat patiënten hun afspraak bij arts, praktijkondersteuner of doktersassistente vergeten. Dat is vervelend, vooral omdat spreekuurplekken toch al schaars zijn. Bovendien is het erg vervelend dat er op dat moment niet iemand anders kon worden geholpen. Indien er meerdere keren een niet-nagekomen afspraak is, hanteren wij een wegblijftarief.

Bij de POH-GGZ hanteren wij wel direct een wegblijftarief. Als u 1 keer niet verschijnt op het spreekuur, zal u hiervan een rekening ontvangen. Dit omdat wij erg veel tijd moeten reserveren bij de POH-GGZ en zij een lange wachtlijst hebben met patiënten die graag snel een afspraak zouden willen krijgen.

Gebruik van wegblijftarief
Het wegblijftarief wordt in rekening gebracht bij de patiënt zelf en niet bij de zorgverzekeraar. De zorgverzekeraar zal dit niet uitbetalen, omdat er geen zorg is geleverd. Er geldt een minimale afzegtermijn voor de afspraak, 24 uur van tevoren.

Wat doet u als u een afspraak wilt afzeggen?
Het kan altijd gebeuren dat u de afspraak niet door kunt of wilt laten gaan. Belt u in dat geval ruim van tevoren (bij voorkeur 24 uur) en geef door dat u niet kunt komen. Een andere patiënt kan dan in uw plaats worden ingepland.

Onverwachte situaties kunnen zich altijd voordoen, daar hebben wij natuurlijk alle begrip voor. Wilt u onnodige kosten voorkomen, belt u dan op tijd af!

Indien u de afspraak wilt afzeggen, omdat de klachten over zijn, is dit natuurlijk wel altijd mogelijk en hoeft dit niet uiterlijk 24 uur voor de afspraak. Wij zullen hiervoor geen wegblijftarief in rekening brengen.

Te laat
Als u te laat komt meldt u zich dan altijd bij binnenkomst aan de balie. In de meeste gevallen dient u een nieuwe afspraak te maken maar soms is het toch nog mogelijk om gezien te worden.